2025. november 6-án a HUN-REN ARP projekt „Kincs, ami van” sorozatában újabb rendezvényt tartottak az ELTE Bölcsészettudományi Kar Szekfű Gyula Könyvtárában. A beszélgetés középpontjában a repozitóriumok, az oktatás és a kutatás kapcsolatának jövője állt.
A kerekasztal résztvevői – Egri Krisztina (ELTE TÁTK könyvtárvezetője), Móring Tibor (kutatástámogató könyvtáros, ELTE Egyetemi Könyvtár és Levéltár) és Palkó Gábor (tanszékvezető, ELTE BTK Digitális Bölcsészet Tanszék; a Digitális Örökség Nemzeti Laboratórium szakmai vezetője) – arról osztották meg gondolataikat, hogy miként válhat a repozitórium a kutatás és oktatás összekapcsolt rendszerének kulcselemévé. A beszélgetést Scheibner Tamás, az ELTE Magyar Irodalom- és Kultúratudományi Intézet oktatója moderálta.
A résztvevők egyetértettek abban, hogy a repozitórium nem pusztán a kutatási adatok tárolására szolgáló hely, hanem az egyetem „digitális szíve”: láthatóvá teszi a tudományos teljesítményt, elősegíti a tudásmegosztást, és új kapcsolatokat hoz létre kutatók, hallgatók és a tágabb társadalom között. A jövőben a repozitóriumok a tudományos kommunikáció, az oktatás és az értékelési rendszerek meghatározó platformjaivá válhatnak – hangzott el a diskurzus során.
A rendezvény az egyetemi oktatók és hallgatók számára egyaránt lehetőséget kínált arra, hogy közösen elmélkedjenek a bölcsészettudományi kutatás és a kutatástámogatás változó módszereiről, valamint hogy újragondolják az egyetem szerepét a digitális infrastruktúra tükrében.